2017/12/01

Sentymentalne TOP 7

Pierwszy raz od dawna wzięło mnie na wspominki i chciałam chociaż odrobinę tego sentymentalnego nastroju przemycić na swojego bloga, ale nie bardzo chcę odsłaniać tutaj wszystkie wydarzenia i emocje dawnych dni, więc wpadłam na pomysł zrobienia muzycznej topki utworów, które swoim brzmieniem przywołują widmo przeszłości. Wszak nie zdjęcia, lecz muzyka jest najlepszym nośnikiem wspomnień! ;)

1. Blind Guardian - The Bard's Song

2. Iron Maiden - Fear of the dark

3. Sepultura - Rattamahatta

4. Serj Tankian - Baby

5. Akira Yamaoka - Room of angel

6. Taniec Wampirów - Na orbicie serc

7. T.Love - I love you

99 komentarzy:

  1. Rattamahatta.... ahhhh Sepultura, miałam płytę tego zespołu

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam tylko Taniec wampirów (nawet nie wiedziałam, że jest taki zespół:P) oraz T.Love... a jeśli chodzi o muzykę to jakoś nie mam z nią wspomnień... wspomnienia mam z kolędami - pamiętam jak śpiewałyśmy z siostrą i mamą przy blasku choinki, kiedy w pokoju było ciemno ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie nazwa zespołu tylko musicalu :)
      U nas kolęd się nie śpiewa. Może to i lepiej ;D

      Usuń
    2. To się popisałam :P Może usprawiedliwi mnie to, że od dawna nie słucham muzyki

      U nas śpiewało się, kiedy byłam mała.. ja śpiewałam razem z młodszą siostra i mamą... A co Wy tak fałszujecie? ;P

      Usuń
    3. Naprawdę? Nie wyobrażam sobie życia bez muzyki...
      Zdecydowanie xD

      Usuń
    4. To tak jak ja bez książek :)

      E tam... chodzi o ten klimat :)

      Usuń
    5. Muzyka na szczęście nie wymaga czasu, bo można jej słuchać niemalże w każdej chwili :)
      Klimat wyjących psów? ;)

      Usuń
    6. Mnie muzyka czasem irytuje z drugiej strony czasem mam ochotę posłuchać :)

      Zawsze to jakiś klimat ;)

      Usuń
    7. Mnie czasem też :)
      Trochę słaby ;P

      Usuń
    8. Ależ ja wcale nie wymyśliłam :)

      Usuń
    9. To zaśpiewaj, wyślij i ja ocenię :D

      Usuń
    10. Wolę nie, bo jak coś do Internetu trafi to nigdy z niego nie zniknie ;P

      Usuń
    11. Jak ma do internetu trafić? Nikomu nie pokażę ;D

      Usuń
    12. Akurat haker zainteresuje się takim pasztetem jak ja ;P

      Usuń
    13. Oni na wygląd ludzi nie patrzą ;P A w ogóle co masz takie niskie mniemanie o sobie?

      Usuń
    14. A patrzą? :P
      Z życia...

      Usuń
    15. Ja tam wiem swoje... pasztety nigdy nie są ładne ;)

      Usuń
    16. Te bez mięsa tak ale to ma się nijak to wygladu :P

      Usuń
    17. Niby tak... ale zawsze to jakiś pozytyw ;)

      Usuń
    18. Ja tam jego nie dostrzegam.. je się głównie oczami ;)

      Usuń
    19. Powiedz to niewidomym ;D

      Usuń
    20. To w sumie tak jak hakerzy :) Stukając w klawiaturę :)

      Usuń
    21. Ale oni nie hakerują, czy jak to tam :P

      Usuń
    22. A czemu by nie? Pewno są też i niewidomi hakerzy :)

      Usuń
  3. Muzyka bardzo wpływa na moje wspomnienia! Bywa, że się uśmiecham w autobusie, bo mi się coś przypomni w związku z piosenką w radio :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Iron Maiden - jak ja ich lubię, a ten utwór to mój ulubiony ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Poza nr 7 nie znam nic :/ ale też mam kilka utworów, które przypominają różne chwile w życiu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muzyka to klucz do wspomnień, przynajmniej u mnie, czasem potrafię trafić na piosenkę i "zawiesić" się na kilka chwil... nagle przypomina mi się coś, o czym nie myślałam całe wieki!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. No to biorę się za słuchanie 😀 Póki co kojarzę tylko ostatni utwór.

    OdpowiedzUsuń
  8. Room of Angel- uwielbiam takie klimaty. :)
    I nasz cudowne, dobre, bo polskie T.Love.
    Przyjemnie wrócić do starszych kawałków. Pozdrawiam ciepło!
    slowozapisane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam wszystkie numery z Tańca Wampirów <3 Tak to jest, że muzyka potrafi przywołać wspomnienia i emocje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystko znam, ale nie towarzyszyło mi w życiu. Wychowałam się na nurtach typowo gothic, więc moje wspomnienia wyśpiewuje Anja Orthodox.

    OdpowiedzUsuń
  11. dokładnie! muzyka zawsze potrafi wzbudzić we mnie masę emocji :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muzyka to część mojego życia, nie mogę ani dnia spędzić bez muzyki bo zaraz mam zły humor. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Muzyka zawsze przywołuje wspomnienia. Ja nie potrafię żyć bez muzyki, sprawia że robi się lżej na serduchu :)
    T.Love - ten to dopiero tworzył muzykę :)
    Reszty nie kojarzę, także biorę się za słuchanie:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczególnie jeśli na ciężkie serducho słucha się smutnej muzyki ;D
      I jak Ci się ta reszta podoba? :)

      Usuń
    2. Wszystkie są piękne. Numer 2 i 6 przypadły mi najbardziej do gustu :)

      Usuń
    3. Moje najbardziej ulubione <3

      Usuń
  14. Niestety nie wysłucham tych kawałków, synek zasnął w pobliżu, więc nie chcę go obudzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aj, znam ten ból...

      Usuń
    2. I jak? Udało się znaleźć chwilę na posłuchanie? :)

      Usuń
    3. Właśnie ponownie odwiedziłam Twojego bloga, więc teraz chwilkę mam :)

      Usuń
    4. Więc ponownie: no i jak? :)

      Usuń
  15. Znam tylko T.LOVE :P Ależ ze mnie muzyczny laik. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to same takie starocia, których raczej się nie słucha ;P

      Usuń
    2. Jakbym poszperała w swoich sentymentach to pewnie czegoś podobnego bym się doszukała :P

      Usuń
    3. No ja w ostatnim czasie bardzo się interesuję muzyką, ale jest to głównie 2015 +. Ciekawa jestem co ja bym wygrzebała z poprzednich lat :)

      Usuń
    4. ironio: Może kiedyś pogrzebiesz? :)
      Adrasteja: Też mam kilka ulubionych utworów z młodszych roczników :)

      Usuń
    5. Pewnie bym musiała - wszystko mam nadal na komputerze, potrzebna tylko odrobina chęci i trochę więcej czasu. :)

      Usuń
    6. U mnie komputer jest słabym nośnikiem wspomnień ;D Ciągle coś mi się kasuje...

      Usuń
    7. Łoj :P
      Jak mi kiedyś komputer umarł, to mi kuzyn informatyk i tak ściągnął z dysku wszystkie dane. :D Także myślę, że poniekąd to dzięki niemu nadal to wszystko mam przy sobie. ^^

      Usuń
    8. Mi informatycy tylko szkodzą ;P

      Usuń
  16. Rzeczywiście. Ja też mam z muzyką wiele wspomnień, choć nie jest to samo, co zdjęcia.
    Z Twoich piosenek znam tylko ostatnią.
    Większość jak dla mnie zbyt rockowa :D

    OdpowiedzUsuń
  17. chyba nie za wiele znam z tego;p

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj sentymentalne wspomninki :) ale jednak nie znam wszystkich ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przeglądane (przesłucham) później bo teraz jestem w pracy i nie mam jak :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Też mam tak, że jedna piosenka może przywołać milion wspomnieć, tak samo jak smak czy zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  21. No proszę jaka sentymentalna niewiasta :-) Sam mam kilka takich piosenek które przywołują miłe wspomnienia... Muszę pomyśleć o czymś ładnym do puszczenia jak się będziemy z Niną...całować :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Na pierwszy rzut oka znałam tylko 7 - i baaaaardzo lubię :)
    Po bliższym zapoznaniu się z tymi utworami przyznaję, że znam jeszcze 6. Reszta nemo, no może 2 coś, gdzieś, kiedyś, ale pewna nie jestem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siódemka najbardziej znana, bo swojska ;D

      Usuń
    2. Masz rację 😀 Do tego wpada w ucho 😀

      Usuń
    3. Jak chyba wszystkie ich utwory ;D

      Usuń
  23. Znam tylko T. Love ;p

    Faktycznie całkiem sporo nas łączy :P
    Oj ja też często na te animacje chodzę, ale szczerze mówiąc chyba wole animacje niż jakieś dramaty czy coś takiego ;p

    OdpowiedzUsuń
  24. Znam tylko ostatnią piosenkę :)
    Mi piosenki też często kojarzą się z różnymi sytuacjami z mojego życia, co nie jest do końca dobre. Jest kilka piosenek, które są świetne, ale unikam ich, bo źle mi się kojarzą :/
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest chyba najgorsze, kiedy coś Ci się mega podoba, ale lepiej tego nie słuchać...

      Usuń
  25. Agh. Nie znam żadnej... przepraszam. Może dlatego że obracam się w kompletnie innych dziwnych typach muzyki. Ale lubię sentymentalne piosenki. Mają taki klimat i dobrze działają na wspomnienia.


    OdpowiedzUsuń
  26. To prawda, że w wielu piosenkach zamykamy nasze wspomnienia. Jest wiele utworów, które przywołują te dobre chwile, ale także mam kilka piosenek, do który nie chcę wracać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A obecne wspomnienia wyjątkowo zapisują mi się ciszą...

      Usuń
  27. Niedługo na moim starszym blogu pojawi się tekst "ZOSTANĘ OJCEM!"-nie komentuj go bo to podpucha,żeby zrobić w konia moje wścibskie ciotki które zaglądają i komentują co piszę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że się wtrącam, ale pomysł znakomity :D
      Chyba też powinnam zrobić jakiś "prankowy" tekst dla teściowej i szwagierki :D

      Usuń
    2. Po prostu genialny pomysł! ;D

      Usuń
  28. Ja również znam tylko T.Love, ale uwielbiam ten kawałek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie umiałabym żyć bez muzyki i zawsze danej piosence przypisywałam jakieś wydarzenie.:D

    OdpowiedzUsuń
  30. Znam dwie piosenki. Jedną z konieczności (mój mąż jest fanem Iron Maiden ) więc często lecą u nas w aucie właśnie te piosenki.
    A ostatnia bardzo lubię i znam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Powiem Ci, że ja z tej listy nie znam żadnego utworu :o Na swoją obronę mam tyle, że relaksuję się w ciszy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie też najchętniej relaksuję się w ciszy :) Śpiąc ;D

      Usuń
  32. O też mam takie wspominkowe piosenki, fajnie się do nich wraca ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Znam tylko ostatnią :D I nawet ją lubię :P

    OdpowiedzUsuń