2018/07/13

TOP 7: hity młodości

Jakiś czas temu wzięło mnie na słuchanie staroci i Anonimowa A. mi świadkiem, że męczyłam ten temat baaardzo długo, nie dając wytchnienia od coraz to starszych nut. W międzyczasie pomiędzy jedną, a drugą piosenką zrodził się pomysł, aby zrobić zrobić listę hitów sprzed lat, a tym samym wprowadzić na bloga nową kategorię top 7 (nietypowo nie 10 - tutaj jest 7 niebo, więc trzymajmy się siódemek ;)). Utwory starałam się ustawić w kolejności od najstarszych do najnowszych i... hm... to chyba byłoby na tyle, jeśli chodzi o organizację, a teraz zapraszam serdecznie do zapoznania się z tym festiwalem kiczu! :)

1. Magma - Aicha


Zaczynam od staruszka z 1998 roku, który kojarzy mi się z moimi pierwszymi... rozmowami na GG. Szczerze zapomniałam o tym kawałku i przypomniałam sobie o nim przypadkiem przy montowaniu tego wpisu i koniecznie musiałam go tutaj upchać chociaż miałam problem z dobraniem dla niego odpowiedniego miejsca, bo niby takie stare, ale odkryłam z dużym opóźnieniem i powinien znajdować się gdzieś w środku. No, ale dobra - lecimy dalej po latach wydania, bo się zaraz całkiem w tym pogubię.

2. t.A.t.U. - Ya soshla s uma


Numer drugi idący niemal na równi z Nas nie dogoniat.  Po dziś dzień pamiętam, jak codziennie rano szłam do szkoły ze słuchawkami walkmana na uszach i słuchałam t.A.t.U. pełna dumy, że w końcu udało mi się dorwać do utworów zespołu, o którym ciągle huczało w Bravo, przegrywając kasetę od syna znajomych rodziców. Ach, to były naprawdę piękne czasy! Może i ciężko było o dostęp do muzyki, czy filmów, ale jakoś tak większą radość się kiedyś z tego czerpało... teraz wszystko jest na wyciągnięcie ręki i zrobiło się jakieś takie nijakie. No, ale to już temat na osobny post, który może jeszcze kiedyś poruszę.

3. Peja - Głucha noc


Tutaj miałam naprawdę spory dylemat, bo cisną mi się na palce inne tytuły, ale jednak to Głucha noc wbiła się najbardziej w moją pamięć i pomimo tego, że jest dużo o wiele lepszych kawałków pochodzących z podobnego okresu, to jednak stawiam na nią, bo niesie najwięcej wspomnień i można nawet uznać ją za hymn rapowej strony moich kaset ;) Co prawda, ta faza na hip-hopy nie trwała u mnie jakoś porażająco długo i bardzo szybko mi przeszło, ale jednak była i trzeba o niej pamiętać.

4. Sumptuastic - Kołysanka


Romantyczna piosenka, która kojarzy mi się nie z miłością lecz z blogowaniem, zakończeniem roku szkolnego i wejściem do kin trzeciej części "Harry'ego Pottera". Takie combo samych cudowności!

5. O-zone - Dragostea din tei


I to jest, proszę państwa, hit nad hity! Zanim zdobyłam ten kawałek, to mogłam go posłuchać jedynie raz w tygodniu, kiedy to w sobotę około południa leciała w TV topka Eski. Rodzice mieli swój "Teleranek", ja miałam listę przebojów... ciekawe na co będą czekać moje dzieci? Aj, znów odbiegam od tematu. O-Zone. Ubóstwiałam i to był wybuch prawdziwej radości, kiedy udało mi się zakupić na warszawskim Stadionie Dziesięciolecia piracką płytkę "Bravo Hits", na której najważniejszy był ten jeden utwór. Po jakimś czasie udało mi się pożyczyć od koleżanki kopię całej płyty O-Zone i to było szczęście, którego opisać się nie da.

6. Divan i Elfin - Powiedz czy Ty wiesz


Na początku pisałam o festiwalu kiczu... no i jest - w całej swojej okazałości! Jedna z najbardziej kiczowatych piosnek, jakie dane mi było wysłuchać, ale bardzo ją lubię (nawet pomimo irytującego głosu wokalisty) i gdy chociażby tylko o niej pomyślę, to od razu mam banana na buzi :)


7. Sokol feat. Pono & Franek Kimono - W aucie


Biorąc się za ten wpis zakładałam, że znajdą się tu utwory do 2005 roku, ale... tego nie mogło tutaj zabraknąć tak samo jak O-Zone'u. Cóż tu dużo o tym pisać? Tego po prostu trzeba posłuchać!

111 komentarzy:

  1. 1,2, 4 znam...
    1 nadal mi się podoba, w sumie 4 również i pamiętam, że kiedyś przy niej płakałam...
    O-zone.... hehe... na festynach grali . Pamiętam jak z nudów nagrałam na kasetę i potem spisałam sobie tekst (nie miałam komputera) i nauczyłam się na pamięć.. I nadal pamietam xD Nadal grają to na weselach xD
    Powiedz czy ty wiesz..... pamiętam z takich programów. gdzie emitowali teledyski... kicz jak nie wiem co xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe ;D To spisywanie tekstów O-zone bez znajomości ich języka (w sumie to nawet nie wiem co to jest za język xD) na pewno wychodziło mega zabawnie ;D

      Usuń
    2. Też spisywałaś? xD
      Fajnie było xD

      Usuń
    3. Nie, nie spisywałam :)

      Usuń
    4. Pamiętam jak z dzieciakami bawiliśmy się w Idola xD

      Usuń
    5. A podchody, piłka nożna, chowany, podchody? :)

      Usuń
    6. Chyba bardzo lubiłaś bawić się w podchody skoro wymieniłaś je dwa razy ;)

      Usuń
    7. Chciałam bawić się w podchody ale dzieciaki bawiły się wieczorami, kiedy było ciemno a tata do domu wołał ;/

      Usuń
    8. Po ciemku najlepiej ;P

      Usuń
    9. Jest frajda tak jak w chowańca ;)

      Usuń
    10. Oj słabiutko z pamięcią :P

      Usuń
    11. Ale za to inne rzeczy pamiętam ;D

      Usuń
    12. Coś wąznego albo wręcz przeciwnie ;P

      Kiedy nowy wpis? :D

      Usuń
    13. Takie i takie ;D
      Na pewno w sierpniu xD

      Usuń
    14. No to po co się pytasz? ;D

      Usuń
    15. By wiedzieć dokładniej xD

      Usuń
    16. Nie znam dnia, ani godziny xD

      Usuń
  2. znam wszystkie, słuchało się za młodu :D a Kołysanka to królowała u nas na szkolnych dyskotekach przy wolnych tańcach. niby kicz, ale wspomnienia przyjemne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle, że to kiedyś nie był kicz, tylko prawdziwe hiciory ;D

      Usuń
  3. u mnie młodość to Spice Girls:)
    okularnicawkapciach.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jezuuu! Ile wspomnień! Kochałam TATU! O-Zone kojarzy mi się z jednymi wakacjami nad jeziorem. :D A "W AUCIE" śpiewałam na spółkę z moją ówczesną przyjaciółką włócząc się wieczorami po mieście. :D
    Ależ mi zrobiłaś humor tym postem! :D <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to życzę miłego odsłuchiwania i wspominania przeszłości ;D

      Usuń
    2. Aż się znów młodo poczułam. :D

      Usuń
    3. Ja też ;D Ale to tylko złudzenie :(

      Usuń
    4. Chociaż przez chwilę miałyśmy znów te naście :D

      Usuń
    5. Człowiek nie doceniał tego jaki był młody i ile było przed nim. :D Gdzie nam tak się spieszyło do tej dorosłości? :P

      Usuń
    6. Teraz by się chciało odmłodzić...

      Usuń
    7. Marzenie nie do spełnienia. :P

      Usuń
    8. Chyba, że botoksem ;P

      Usuń
  5. Same stare hiciory 😍👍
    A Sumptuastic pochodzą z mojego miasta 😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Większość tych piosenek znam oraz bardzo lubię do dziś! ❤
    Kiedyś nagrywano piękne piosenki a teraz, nie wszystkich da się słuchać..
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam wszystkie. Piosenki moich nastoletnich/dzieciecych lat :)
    Kołysanka mistrzostwo, nie pamiętam kiedy ja słuchałam.
    Ja jeszcze mialam fazę na verba.

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie to byl Jeden Osiem L i jak Zapomniec xd Swoja droga - ciekawe czy juz zapomnial?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie o tym samym pomyślałam, kiedy znalazłam na YT ten kawałek ;D

      Usuń
    2. Hahaha... zapytałabym gdyby grali gdzieś w okolicy. Ale oni już chyba nawet nie koncertują :o nie wiem nawet

      Usuń
    3. Ja też nie wiem... może Internet podpowie? ;D

      Usuń
    4. wszędzie info "brak nadchodzących koncertów".
      czyli chyba jednak zapomniał.

      Usuń
    5. To w sumie mamy odpowiedź na nasze pytanie ;)

      Usuń
  9. Numa numa jej, to "Dragostea din tei"? :O Cóż to był za hit! Teraz cały dzień będzie się za mną ciągnąć. :P
    Nie znam dwóch ostatnich piosenek, ale pozostałe, to fenomenalna podroż!

    OdpowiedzUsuń
  10. No i znów te hity xD Aichę uwielbiam całym sercem, lepsze od oryginału :)
    O-Zone... :)))) :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Czasem fajnie wrócić do starych piosenek, szczególnie wtedy jest zauważalna toznica między teraz a kiedyś .:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Znam wszystko - to znaczy, że chyba jesteśmy w podobnym wieku;)))
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wstyd się przyznać, ale ja nie kojarzę żadnej piosenki. Może dlatego, że jesteśmy w innym wieku.

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja kojarzę większość z nich, ale nasza młodość przypada na ten sam czas :-) A z T.A.T.U jeszcze pamiętam Nas nie dogoniat czy Robot,robot... :-) :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobrze znam te utwory :D. Miałem nawet bilet na koncert t.A.t.U, ale trasa została odwołana, bo dziewczyny robiły karierę w Stanach i wybrały promocję w Ameryce. Pamiętam, że nie chciałem oddać biletu, ale mama mi kazała bo byśmy nie dostali zwrotu pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
  16. haha tatu wtedy to siał zgorszenie:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Same hity młodości :) Chociaż ja wielką fanką tego co najbardziej powszechne nie byłam to mimo wszystko siłą rzeczy się słuchało ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się nie słyszeć tego co słuchają wszyscy ;)

      Usuń
  18. Znam wszystkie i właściwie wszystkie kojarzą mi się z jakimś etapem mojego życia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Część znam, ale ogólnie nie przepadam za muzyką lat dziewięćdziesiątych i dziesiątych. Słucham jedynie młodszych lub tych zlat 70 i 80 :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiem, że się tego nie spodziewałam :) Mało kto z młodych lubi starą muzykę.

      Usuń
  20. Taka powrót do przeszłości...to jest to. Zrobiło się nostalgicznie i te wspomnienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wyprzemy się podobnego wieku, bo wszystkie piosenki znam i były ważną częścią młodości, no i obowiązkowo puszczali je na każdej dyskotece :D

    OdpowiedzUsuń
  22. t.A.t.U. - Ya soshla s uma....ahhhh...tyle wspomnień....

    OdpowiedzUsuń
  23. ciekawy wpis

    http://emistrazaczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Przyznam szczerze, że nie spotkałam się z tymi utworami. Pozdrawiam i dziękuję bardzo za odwiedziny ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Większość tych piosenek znam i ja chociaż dzieli nas lekka różnica wieku :) Fanie tak sobie przypomnieć stare hity, do których się kiedyś skakało. U mnie zdecydowanie był takim O-Zone :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Z Twoich kawałków kojarzę jedynie Sumptuastic oraz 'W Aucie' :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Większość tych kawałków nie znam:) Znam tylko w aucie, haha

    Będę wpadał częściej
    Christopher

    OdpowiedzUsuń
  28. Wszystkie te kawałki pamiętam. I uwielbiałam TATU :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Wszystkie kawałki znam i nuciłam je do dezodorantu mojego taty 😄 co to były za fajne czasy!

    OdpowiedzUsuń
  30. znam wszystko! :)
    głucha noc i ozone jednak wygrywaja to zestawienie! ale dawaj czesciej takie wpisy :)

    OdpowiedzUsuń
  31. No tak, nutki z młodości :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wychowywałyśmy się w tych samych czasach ;) Aż wspomnienia wróciły <3

    OdpowiedzUsuń
  33. hah, masę uczuć przywołują niektóre utwory :) aż mnie wzięło na sentymenty :)

    OdpowiedzUsuń
  34. O matko:) aż się buźka sama śmieje:) Znam wszystkie i wszystkie lubiłam i w sumie nadal lubię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takich hitów nie da się nie lubić ;)

      Usuń
    2. Tak, masz rację :)
      Miałam taki okres, że słuchałam tylko Sumptuastic:)

      Usuń
    3. A do O-Zone z siostrami miałyśmy zrobiony układ taneczny :p

      Usuń
    4. Ooo! Istne szaleństwo ;D

      Usuń
  35. Piosenkę nr 7 kiedyś słuchałam :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Same hity! Wszystkie słuchałam na swoich pierwszych dyskotekach a Tatu słucham do dziś. To dla mnie bardzo sentymentalne utwory :) Zawsze będą dla mnie warze. Uwielbiam od czasu do czasu wejść na 4fun gold albo inne stacje gdzie słucham właśnie takich piosenek. :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, te szkolne dyskoteki... to były czasy ;)

      Usuń
    2. Najpiękniejsze wspomnienia :)

      Usuń
    3. Hej! Przychodzę bo napisałaś że chyba wcięło twój komentarz, chcę Ci powiedzieć że wszystko jest ok trzeba komentarze tylko rozwinąć z tego co zauważyłam na bloggerze wyświetla się pierwsze 200 :D

      Usuń
    4. Aaa! Kompletnie nie zwróciłam uwagi na to, że masz powyżej 200 komentarzy ;D

      Usuń
  37. Magma - Aicha - nadal kocham tą piosenkę. Szkoda, że obecnie mało takich potrafię znaleźć takich pięknych, czułych, emocjonalnych.
    Jednak jestem stara, każda z tych piosenek słuchana za dzieciaka ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz to w sumie nie bardzo ogarniam o czym te nowoczesne piosenki w ogóle są ;d

      Usuń
  38. Do dziś uwielbiam Głuchą Noc a wtedy już wcale nie byłam młoda :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...ale na pewno byłaś młodsza niż teraz ;)

      Usuń
  39. pośpiewam sobie głucha noc:D

    OdpowiedzUsuń
  40. Uwielbiam.. I z prawie każdym z tych utworów mam jakieś wspomnienia!!

    OdpowiedzUsuń
  41. O tak, stanowczo Głucha noc i u mnie zapoczątkowała zainteresowanie tą muzyką! A Tatu to nawet mi leciało przed chwilą w radio w aucie :D
    I zgadzam się, że utrudniony dostęp do filmów czy muzyki pozwalał nam się bardziej tymi "perełkami" cieszyć.
    Swoją drogą miałam niedawno pisać podobny post ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale w ogóle ta muzyka kiedyś jednak się wyróżniała... teraz wszystko jest niemal takie samo :(

      Usuń
  42. Jejku, znowu zerknęłam na te tytuły i teraz je nucę, zgroza :D

    OdpowiedzUsuń
  43. Hahaha, mogę tylko powiedzieć: TAK :D

    OdpowiedzUsuń
  44. jeju każdą kojarzę... i wspomnienia.... ahhh jak ten czas szybko leci

    OdpowiedzUsuń
  45. O proszę, znam wszystkie. A jak teraz pokazują na blogach nowe hity to nic nie znam :D to chyba starość :D

    OdpowiedzUsuń